הנה הם באים: הרכבים החדשים לשנת 2021

זאב נחמנזון  ה חשוון, תשפא  10/23/2020

למרות הקורונה, ממשיכים חיינו כסדרם ואיתם גם שוק הרכב המביא איתו טכנולוגיות ודגמים חדשים מרשימים אף יותר. לפניכם כמה מהם הצפויים להגיע אלינו כבר ב-2021 שמתקרבת אלינו בצעדי ענק
.......................

הנה הם באים: הרכבים החדשים לשנת 2021

צילום: shutterstock

סוף השנה האזרחית קרב ובא ועדיין, אלו ימים בהם העולם העסקי אינו עוצר. חברות וארגונים נערכים לסיום פיננסי טוב ככל האפשר ואלפי תאגידי מסחר מציעים לנו מבצעי סוף שנה מרחבי העולם כדוגמת בלאק פריידיי, חג הרווקים הסיניים, שופינג איי.אל ועוד רבים וטובים.

גם שוק הרכב לא טומן ידו בצלחת ויוצא בחגיגות סוף שנה ובין אם מדובר בסוכנויות רכב או ביבואנים עצמם – כולם מפנים מקום במגרשים לדגמים החדשים. בחלק מהמקרים אף ניתן לרכשם כבר בשנה הנוכחית כך שניתן גם להרוויח דגם מעודכן יותר וגם תנאי רכישה טובים בהרבה ומבצעים מפתים.

בעוד שינואר 2021 כבר ממש מעבר לפינה והמגרשים למכירת רכב נראים מצוין ומתכוננים לבואם של הדגמים החדשים של מיטב החברות, לפניכם הצצה בלעדית לכמה מהבולטים שבהם שצפויים להביא עימם חדשנות, יופי, בטיחות ויוקרה שלא הכרתם קודם לכן.

להתחיל מבראשית

ג'נסיס, ובעברית "בראשית", הוא מותג רכב יוקרתי ועכשווי מבית האב של יונדאי. הענקית הקוריאנית מנסה לעשות בדיוק את מה שעשתה טויוטה עם מותג הפרמיום שלה לקסוס, אך בשעה שזו הצליחה לבסס את מעמדה כמותג על מפנק, איכותי ואמין המצדיק את תג המחיר שלו וכבשה את המקום הראשון בארה"ב, עושה הג'נסיס את צעדיה הראשונים בשוק האירופאי ויידרש עוד זמן עד שתמצב את עצמה. באופן מפתיע, מי שתייבא את ג'נסיס לארץ היא יבואנית יונדאי עצמה – כלמוביל. זהו מהלך מורכב מאחר וכלמוביל מייבאת גם את מרצדס, מותג פרמיום מבוסס ונחשב מאוד בארץ, ויהיה מעניין לראות איך השילוב הזה יעבוד עבורה ועבור הצרכנים.

קצת פרטים ומספרים:

לישראל מתוכננים להגיע ארבעה דגמים: G70 שתתחרה בקטגוריית הסדאן, עם מנוע טורבו 2,0, 255 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים. הבאה אחריה היא ה-G90 שתגיע בנפחי 2,500 ו-3,000 סמ"ק, ו304 – 380 כוחות סוס בהתאמה.

G90, תהווה את ראש הפירמידה היוקרתית ותתחרה במרצדס S קלאס, ב.מ. וו 7 ודגמי היוקרה של וולבו, עם נפחי מנוע בין 3,300 ל-5,000 סמ"ק, ו 425 כוחות סוס.

לשלושת הדגמים הללו מצטרף, כמתבקש לשוק הישראלי – דגם קרוסאובר מאובזר ויוקרתי, GV80, שיגיע אלינו בגרסת 7 מושבים.

מי אמר טויוטה

המותג היפני האהוב והנחשב בישראל מתרענן עם שילוב מעניין ומתאים במיוחד לאופי הישראלי. דגמי הקורולה המוצלחים, שבשנים האחרונות לא ניתן להעיף מבט על כביש מבלי לראות אחד או שניים מהם ואף היו הנמכרים ביותר בעולם בשנת 2019, עוברים הסבה לקרוסאובר עם שם מקורי למדי: טויוטה קורולה קרוס. מהמקום המשפחתי והמוכר הקורולה קרוס נכנס ישירות לתחרות בקטגוריית ה-SUV מול ה-CH-R של הונדה, ה-CX-30 של מאזדה וה-ראב 4, שדומה לו מאוד. ביחס לשאר המשתתפים בתחרות, הקורולה קרוס קומפקטי יותר אך בהתבסס על הנתונים של הדגם סביר להניח שהוא הולך להיות יריב ראוי לחברות היפניות. אמנם טרם הייתה הכרזה רשמית על כניסת הרכב לישראל, אך לכולם די ברור שזה רק עניין של זמן – ולא רב.

 

קצת פרטים ומספרים:

הקורולה קרוס מגיע, נכון להיום, בשתי גרסאות שונות: מנוע בעל נפח של 1.8 ליטר עם 140 כוחות סוס ומנוע היברידי עם 122 כוחות סוס. בשתי הגרסאות מדובר בהנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה, כשאת האבזור והמאפיינים הבטיחותיים, המעט משמימים אך יעילים – ניתן כבר לזהות מדגמי הקורולה הנוכחיים בארץ.

אקורד לא צורם

מי שבאופן לא ברור נעלמה מעל כבישי ישראל היא ההונדה אקורד, רכב משפחתי חווייתי וסמל סטטוס ובהחלט גבוה מעל חבריו לקטגוריה שבכמה השנים האחרונות לא נראה לעין בארץ, בשעה שבאירופה ובארה"ב הוא ממשיך לשגשג. אז בשנה הבאה הוא חוזר אלינו חדשני ונוצץ מתמיד, עם גריל מעוצב, תאורת LED מובילה, צבעים חדשים ואבזור מפנק במפנקים, כולל מערכת מולטימדיה, משטחי טעינה אלחוטיים לסמארטפון, מערכת בלימה אוטונומית, התראה למושב האחורי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד הפתעות.

קצת פרטים ומספרים:

מאז ומתמיד משכה הונדה קהל של אוהבי נהיגה והציעה בין היתר תיבת הילוכים ידנית. בגרסת האקורד הבאה עלינו לטובה ירדה אופציה זו מהפרק והאקורד יגיע עם מנוע בעל נפח של 1.5 ליטר ו-192 כוחות סוס, מנוע 2.0 ליטק עם 252 כוחות סוס ותיבת 10 הילוכים אוטומטית, או מנוע היברידי ו-212 כוחות סוס, לבחירתכם.

ולסיום, גולף

תמיד יימצאו בינינו כאלו שמעדיפים מכוניות אירופאיות על פני אסיאתיות. בשוק הנישתי הזה פולקסווגן, בדגש על גולף GTI, נהנתה מביקוש טוב ומתדמית מצוינת. מנוע גדול יותר, איבזור של רכב יוקרה מערבי ומערכות בלימה כיאה לתקן האירופאי הם עניין מתבקש עבור קהל היעד ופולקסווגן ממש לא מתכוונת לאכזב אותו.

קצת פרטים ומספרים:

ב-2021 הגולף סופר GTI תגיע אלינו ספורטיבית מתמיד, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ו-300 סמ"ק שיקחו אותה ואת בעליה לביצועים חדשים ומרהיבים.

לסיכום, השנה הבאה צפויה להביא עימה לא מעט הפתעות וחידושים. לאלו מכם המתכננים רכישת רכב בקרוב, יתכן ומומלץ להמתין לבואם של הדגמים החדשים ולהישאר מעודכנים שכן הסבלנות – בהחלט משתלמת.